Vacature Ondernemende Beleidsmedewerker

Ondernemende Beleidsmedewerker in Maassluis

Menu

Stap in de dynamische wereld van Maassluis, een stad met een karakteristieke charme en een groeiende ambitie. Met 36.000 inwoners, en een sterke drive om door te groeien naar 40.000, is Maassluis een stad vol mogelijkheden. Hier omarmen we de toekomst met duurzame ontwikkelingen, terwijl we ons historische erfgoed koesteren.

Het hart van Maassluis klopt in onze 275 toegewijde medewerkers, die samenwerken onder het motto: 'Samen zijn wij Maassluis: investeren in een duurzame toekomst.'' Onze kernwaarden zijn de sleutel tot ons succes: we zijn ondernemend, we experimenteren, we leggen verbindingen, we nemen eigenaarschap, we reflecteren en we werken samen.

Ben je een ondernemende beleidsmedewerker die graag samenwerkt en onze inwoners helpt op weg naar werk? Solliciteer dan op de functie van accounthouder Stroomopwaarts!

Vacaturekenmerken

Voor cluster Stad zijn wij voor het team Sociaal Domein op zoek naar een:
Accounthouder Stroomopwaarts
30 uur per week

Wat ga je doen?

Stroomopwaarts is een Gemeenschappelijke Regeling (GR) van de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam en helpt inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt op weg naar werk. Stroomopwaarts gaat bij mensen op zoek naar hun eigen kracht en biedt begeleiding, training, opleiding en als dat nodig is een tijdelijk inkomen. Stroomopwaarts ontwikkelt beleid op het gebied van participatie, minimabeleid, schuldhulpverlening en inkomensondersteuning.

Als accounthouder Stroomopwaarts ben je intermediair tussen de gemeente Maassluis en Stroomopwaarts. Omdat Stroomopwaarts een belangrijke speelt heeft in de bestrijding van armoede, geef je namens Maassluis ook vorm en invulling aan het lokale en regionale (MVS) armoedebeleid.

  • Je bent intern en extern het aanspreekpunt voor de GR Stroomopwaarts en adviseert het bestuur en management gevraagd en ongevraagd over de verschillende beleidsvelden die door Stroomopwaarts worden gerealiseerd;
  • Je adviseert de betrokken wethouders voor de diverse regionale overleggen en bij besluitvorming;
  • Je zorgt voor afstemming en samenhang over ontwikkelingen op de terreinen van Stroomopwaarts met collega's en met de collega accounthouders van Vlaardingen en Schiedam;
  • Je neemt deel aan interne en externe overlegstructuren waarin je de gemeente vertegenwoordigt en/of een relatie met Stroomopwaarts wordt gelegd;
  • Je toetst de kwaliteit van de aangeleverde stukken op inhoud en proces en bewaakt dat het beleid en de uitvoering effectief en efficiënt zijn en passen binnen de doelen, financiële en juridische kaders van Maassluis. Je zoekt daarvoor regelmatig de samenwerking en afstemming met je collega's binnen de gemeentelijke organisatie;
  • Je toetst in nauwe samenwerking met de financieel adviseur, de kwaliteit van de door Stroomopwaarts aangeleverde P&C stukken, zoals bestuursrapportages, kadernota, begrotingswijzigingen, jaarstukken en begroting. Daarnaast zorg je voor een zorgvuldig besluitvormingsproces;
  • Je bewaakt planningen, signaleert knelpunten en vindt oplossingen.

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een teamspeler die niet alleen over de benodigde kennis en ervaring beschikt, maar ook iemand die zich thuis voelt binnen de dynamiek van onze zich ontwikkelende werkomgeving. Jouw enthousiasme, proactieve houding en het vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te functioneren, maken jou de perfecte kandidaat voor deze functie. Daarnaast beschik je over:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Een goed gevoel voor het verbinden van externe en interne relaties, evenals voor bestuurlijke belangen;
  • Planmatige en proactieve manier van werken;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift;
  • Flexibele houding;
  • Overtuigingskracht, je legt makkelijk contacten;
  • Teamgevoel gecombineerd met een gezonde dosis zelfstandige oordeelsvorming.

Wat bieden wij?

Een boeiende baan in een organisatie met leuke collega's waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Je krijgt veel ruimte voor initiatief en zelfontplooiing in een organisatie met een informele sfeer en een prettig werkklimaat.

Je salaris is, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.247,- bruto (schaal 10) bij een 36-urige werkweek. Afhankelijk van ervaring is inschaling in de aanloopschaal (9) mogelijk. Met ingang van 1 oktober 2024 wordt een salarisverhoging van 1,25% doorgevoerd op basis van de CAO gemeenten 2024 -2025.

Naast het salaris bieden we:

  • Een maandelijkse opbouw van een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% over je salaris. Dit IKB kun je fiscaal voordelig inzetten voor een aantal zaken zoals bijvoorbeeld: kopen van extra verlof (bij 36 uur maximaal 187 uur) of uitruil woon-/werk kilometers. Het bedrag periodiek uit laten betalen kan ook;
  • 144 wettelijke + 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren per jaar (als je fulltime werkt);
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar met de intentie deze om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd;
  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen door cursussen en trainingen;
  • Voor deze functie geldt dat hybride werken mogelijk is. Daarmee werken we aan een juiste balans tussen online werken en werken vanuit kantoor. Dat betekent minder reistijd en reizen. Eén en ander is afhankelijk van de functie en natuurlijk jouw eigen wensen en behoeftes;
  • Thuiswerk vergoeding van € 3,- per thuiswerkdag;
  • Een thuiswerkplek vergoeding van maximaal € 750,-;
  • Een stoelmasseur die onder werktijd zorgt voor jouw ontspanning;
  • Wekelijks vers fruit;
  • Een actieve personeelsvereniging die regelmatig leuke uitjes, BBQ's of sport- en spelmiddagen organiseert.

Het stadhuis ligt naast het winkelcentrum De Koningshoek en is goed te bereiken per metro, fiets of auto. Vanaf de A20 is het stadhuis ook snel en goed te bereiken met voldoende (gratis) parkeergelegenheid.

Zie jij jezelf als de ideale kandidaat voor de functie van accounthouder Stroomopwaarts en werk je graag in een organisatie waar een hoop te doen is en waar je helemaal jezelf mag zijn, ongeacht je leeftijd, achtergrond, geslacht, geaardheid of beperking? Wij nodigen je graag uit om te solliciteren en ons te overtuigen van jouw unieke talenten!

In lijn met ons beleid voor integriteit is het overleggen van een 'Verklaring Omtrent het Gedrag' (VOG) een vereiste stap in onze sollicitatieprocedure.

Voor deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven. Interne kandidaten hebben hierbij voorrang.

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Hans Krämer, . Informatie over de arbeidsvoorwaarden en sollicitatieprocedure is verkrijgbaar bij Maria Tavares, HR Adviseur. Deze personen zijn te bereiken via het algemene telefoonnummer van de gemeente Maassluis: 14010.



Functie:beleidsmedewerker
Startdatum:08-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:5247 – 5247
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Maassluis via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Rockanjekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de rockanjekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures rockanje
  2. Ondernemende Beleidsmedewerker Gemeente Maassluis 08-06-2024

Bekijk ook andere vacatures